V New Delhi na Main Bazaru jsme se pařili už dostatečně dlouho a nadešel čas přesunu do hor. Je konec července 2005 a monzunové období v Dillí není takové jako by mělo být. To nám potvrdila i jedna Česka v Aurangabadu, která se svým manželem žije v Indii už více než rok. Místo aby pršelo aspoň jednou denně, tak je polojasno, děsný vedro (noviny píšou 37°C ve stínu) a vysoká vzdušná vlhkost. Navíc není vidět ani oblohu ani sluníčko. Bílá deka smogu úspěšně všechno překrývá.
Ahoj Fando, bohuzel presne ceny Ti nereknu, protoze tyto udaje zmizely spolecne s jinymi daty, ktere byly v Psionovi (pocitaci) kdyz se nam v Barme rozbil. Urcite to ale nebylo drahe. Chces-li srovnat vyhody a nevyhody cesty do Ladakhu letadlem a po zemi, tak to vidim asi takhle:
letadlo je drazsi, rychlejsi, v sezone casto prebukovane na douho dopredu, ale nekdy kvuli pocasi nebo stavkam zamestnancu letadlo nemusi vubec letet. Zname par lidi, co takhle prisli o navazujici letenky do Evropy a ziskat nejakou nahradu bylo hooodne tezke.
Kombinace vlaku a autobusu je levnejsi, o hodne delsi a opravdu hodne nepohodlna. My jsme jeli jeden den vlakem (s jednim prestupem do Shimly), pak tri dny autobusem (do Manali a pak dvojdenni maraton do Lehu). Treti moznost je vlak plus sdileny taxi, cimz se cesta z Dilli zkrati na tri dny, ale cenove to uz pak muze byt skoro stejne jako letadlo - nevim, zalezi na stesti a na vyjednavaci schopnosti. Rezervace vlaku je vhodna, ale kdyz jsme jeli my, tak byl vlak poloprazdny. Presto jsme listek meli rezervovany, ale az z Indie. Ze by se dal listek rezervovat po internetu, to nevim, ale predpokladam, ze pokud by to slo, tak bys musel zaplatit celou castku a ne jen nejakou zalohu.
Zpet do Dilli muzes jet stejnou cestou a nebo pres Kasmir, casove to vyjde skoro na stejno. Nejdrive dva dny autobusem do Srinagaru (prespani v Kargilu) a pak jeden den do Amritsaru a mozna se ten samy sen da dojet az do Dilli - to si nejsem jista.
Hodne stesti v Ladakhu preje
Petra a Karel